Ko to ubija hashtag i njegov smisao? Svi oni koji ga stavljaju ispred svake reči misleći da time naglašavaju komentar.
Piše: Martina Anđelković, freelance online community manager
Hashtag je “tema” pod koju želite da stavite određeni post kako bi ga ostali, koji nisu vaši pratioci/fanovi, lakše našli i kako biste dobili priliku da se kroz određenu (uslovno rečeno) kategoriju mogli da se izrazite. To možete uspeti putem hashtagova koji su već popularni ili putem jedinstvenog hashtaga koji vi možete smisliti i pokušati da ga popularizujete.
Ljudi vole da pripadaju trendovima i grupama, upravo zbog toga na društvenim mrežama koriste hashtagove koji su popularni. Na primer, u Srbiji su jako popularni hashtagovi #tbt, #onokad, #prvasmena.
Ipak, među popularnim postoje i oni korisni – na primer #POSAO. To je dobar primer da hashtag na društvenim mrežama može mnogo toga.
|
Dakle, ako tražite posao, u Facebook pretragu ukucate #posao i prelistajte sve oglase.
Problem kod Facebooka je u tome što on nije prvenstveno napravljen da radi po principu hashtagova, kao Twitter ili Instagram, pa ćete videti da objave ne slaže hronološki.
Instagram je tu pametniji. On precizno sortira hashtagovane objave, ali se retko koristi za promovisanje poslovnih prilika.
Twitter je “otac” hashtaga. Hashtag tamo radi besprekorno. Dobra stvar je i to što su Tviteraši vrlo solidarni, tako da se objave ovakvog tipa rado “retvituju”.
Možete se prikloniti trendovima i koristiti univerzalne hashtagove, a ako želite da pokrenete neki jedinstveni, morate delovati mudro.
Najpre, zacrtajte sebi cilj. Šta želite da postignete tim hashtagom? Ako želite puku promociju brenda, čisto da hashtag stoji tu i da “privlači” one koji ga pretražuju, najpre razmislite koliko je vaš brend uopšte poznat i na koji način možete doći do ciljne grupe.
Ako promovišete, recimo svoj novi salon nameštaja, nema smisla da koristite hashtag #salonnameštajaduo, jer svakako još nije poznat, pa bi možda bilo bolje da koristite neki univerzalni hashtag koji će vam dovesti one koji se zanimaju za nameštaj. Recimo, putem hashtaga #nameštaj (pri čemu obavezno koristite i verziju #namestaj).
Morate promišljati o ciljnoj grupi da biste uopšte mogli da dođete do nje.
Nemojte koristiti hashtagove na engleskom ako želite da privučete domaće kupce/klijente. Jednostavno nema svrhe, osim ako ne želite da povećate bazu fanova.
Aktivacija sa hashtagovima nije novina. U Srbiji se praktikuje vrlo dugo. Koriste se jedinstveni hashtagovi za razne eventove, festivale, proizvode, dešavanja na domaćem terenu i u svetu.
Nagradne igre su uvek dobrodošle, ali samo ako je hashtag dovoljno jasan – važno je da upućuje na brend i da je koncizan.
Treba izbegavati kilometarske hashtagove. Korisnici uglavnom nemaju strpljenja da ih kucaju.
Da rezimiramo:
Pri osmišljavanju hashtaga mislite na sledeće stvari
- Na svoj brend
- Na ciljnu grupu
- Kontekst hashtaga
- Formu hashtaga (ne sme biti predug, mora biti jasan, mora jasno upućivati na brend, ne sme biti dvosmislen…)
- Cilj koji želite da postignete putem hashtaga
Kao što možete da zaključite, hashtag je više od pukog “tarabljenja”. Može biti vrlo koristan, ako se koristi pravilno. Nadam se da ste shvatili da “taraba” ispred svake reči ne znači ništa.